کد خبر: 187069613
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

جلسه هم اندیشی مدیران و معاونان پژوهش مدارس استان قزوین با حضور مدیر محترم استان حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای کاظم لو و به میزبانی معاونت پژوهش استان روز سه شنبه مورخ 97/4/12 ساعت 10 الی 11:30 در سالن جلسات مدیریت استان برگزار شد.

موضوع این جلسه، ابلاغ نتایج نشست بررسی عملکرد پژوهشی مدارس علمیه قزوین در مرکز و درخواست برنامه­ریزی مدارس جهت ارتقاء فعالیت­های پژوهشی در سال تحصیلی 98-97  بود.

در ابتدای جلسه خانم مهدوی منش معاون پژوهش استان، ضمن خوش امدگویی و تقدیر و تشکر از  فعالیت­های خوب پژوهشی مدارس در سال 97-96 که با حمایت مدیران و برنامه­ریزی معاونان پژوهش به سرانجام رسید؛ گفتند: عملکرد پژوهشی مدارس طبق چند مولفه از جمله : امتیازات کسب شده در کارنامه پژوهشی ؛ میزان مشارکت در فراخوان های پژوهشی مرکز؛ میزان فعالیت­های گزارش شده در سامانه سما از تشکل­های پژوهشی؛ زمان تاسیس مدرسه؛ امکانات مدارس سنجیده می­شود که خوب است مسوولین مدارس اطلاع داشته باشند. در ادامه ایشان از مسوولین مدارس خواستند تا با یک برنامه­ریزی دقیق برای سال تحصیلی 98-97 طبق کارنامه پژوهشی ارسالی از مرکز، ضمن حفظ نقاط قوت و برنامه­ریزی جهت جبران نقاط ضعف در ارتقاء سطح پزوهشی مدارس تلاش کنند.

ایشان با اشاره به دغدغه مبارک معاونت پژوهش مرکز جناب آقای حصاری که ده درصد طلاب مستعد وارد عرصه پژوهش  شوند، گفتند مسوولین مدارس تمهیداتی بیندیشند تا طبق آمار طلاب هر مدرسه­ای، 10 درصد طلاب مشغول به تحصیل در فعالیت­های پژوهشی مدرسه مشارکت فعال داشته باشند و 10 درصد طلاب فارغ­التحصیل نیز جذب شوند جهت فعالیت در هسته های پژوهشی و...

معاونت پژوهش استان قزوین از مدیران مدارس خواستند بادر نظر گرفتن ساعتی مختص به پژوهش برای فعالیت­های پژوهشی غیرالزامی مانند کرسی­ها ، نشست­ها، همایش­ها و... معاونان پژوهش مدارس را در اجرای بهینه این برنامه­ها یاری رسانند.

تقویت هسته­های پژوهشی اساتید و فارغ التحصیلان، ارتقاء سطح مشارکت طلاب و اساتید در جشنواره­های پژوهشی مرکز (رشد، کرامت و علامه حلی)، ثبت به موقع گزارش تشکل­ها در سامانه سما، برگزاری دوره­های تخصصی پژوهشی و تلاش جهت تالیف و چاپ مقالات در موسسه آموزش عالی حوزوی کوثر و نیز ارتقاء سطح فعالیت پژوهشی مدرسه کوثر با توجه به تعداد طلاب شاغل به تحصیل و تعداد طلاب دانش آموخته و تبدیل شدن این مدرسه به مدرسه شاخص استانی و کشوری از مواردی بود که توسط ایشان تاکید شد.

در آخر ایشان با اشاره به فرمایش آقای حصاری، گفتند: با توجه به ظرفیت خوب مدارس استان جهت انجام فعالیت­های پژوهشی می­توان با تلاش بیشتر و برنامه­ریزی دقیق­تری، عملکرد پژوهشی مدارس استان را از امتیاز توصیفی خوب به امتیاز توصیفی عالی ارتقاء داد.

در ادامه جلسه مدیر محترم حوزه علمیه خواهران استان حجت الاسلام کاظم لو، بعد از بیان و شرح روایتی از وجود مبارک امیرالمومنین علیه السلام، با تاکید بر اهمیت پژوهش در حوزه­های علمیه، گفتند: یکی از الزامات ادامه کار حوزه خواهران، فعالیت­های پژوهشی طلاب و اساتید است. ایشان با اشاره به اینکه در بخش پژوهش، از نیروهای انسانی خوب و توانمندی به کارگیری شده است از همه مدیران و معاونان پژوهش خواستند گزارش فعالیت­های خود را به موقع و متقن ارسال نمایند؛ چرا که عملکرد پژوهشی مدارس بر حسب گزارشات ارسالی سنجیده می شود و عدم گزارش­دهی به موقع عملکرد تیم مدیریتی مدرسه را زیر سوال خواهد برد.

در ادامه ایشان تاکید کردند: پژوهش طلاب باید معطوف به نیازهای جامعه باشد تا امکان بهره­برداری فرهنگی را داشته باشد. ایشان همچنین بر تقویت اساتید راهنمای تحقیقات پایانی، جذب دانش آموختگان در عرصه پژوهش، اجرای   کرسی­های آزاداندیشی تاکید کردند.

 و در آخر با این توضیح که در طرح مدرسه محوری مدیر محترم مرکز مدیریت جناب آقای بهجت پور، بنا بر این است که چون نیاز در مدرسه است لذا مدارس در تصمیم­گیری­ها دخیل هستند. در بخش پژوهش طبق نظر آقای بهجت­پور موراد الزامی مثل ساعات پژوهشی در 190 واحد الزامی طلاب گنجانده می­شود و در پیوست دروس خواهد آمد تا واحد الزامی جداگانه ای بر دوش طلبه سنگینی نکند؛ اما موارد غیرالزامی مانند نشست­ها، همایش­ها و ... به درخواست معاونت پژوهش مرکز به قوت خود در مدارس اجرا می­شود و معنای صحبت ایشان حذف هیچ یک از معاونت­ها یا فعالیت­های ایشان نیست.

در آخر نیز مدیران و معاونان پژوهش در خصوص فعالیت­های پژوهشی مباحثی را مطرح کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین